Over leven in een pastorie

…van een vrouw die haar handen vol heeft…

Vuur dat dooft

Ik loop bij het licht vandaan.
Jezus is als een vuur waaraan ik mij brand.
Ik ben bang voor de macht van deze man.

Ik loop bij het licht vandaan.
Waar is nu Jezus’ vurigheid? Hij laat zich gewoon maar meenemen.
Ik begrijp deze man niet meer.

Ik loop bij het licht vandaan.
Ik ben bang dat ze mij ook gevangennemen.
Ik moet in het donker schuilen.

Ik loop bij het licht vandaan.
Hoe is het mogelijk dat Jezus die eens zo vurig preekte, nu zwijgt?
Ik kan dit niet aanzien.

Ik loop bij het licht vandaan.
Wat Jezus nu zegt – ik weet niet wat ik ermee moet.
Meent Jezus dit?
Ik durf hem niet meer te geloven.

Ik loop bij het licht vandaan.
Het vuur in Jezus is gedoofd.
Nu is alles verloren. Nu is alles donker.
Koud en stil.

Eén reactie op “Vuur dat dooft

  1. Dien de Haan
    13 mei 2017

    Dank, Mirjam!

    >

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 14 april 2017 door in Bij een bijbeltekst, Gereformeerde Kerk Ottoland en getagd als , , , , , .
